fredag 6. juli 2012

Gjenbruksskjorts med DIY!

Bøllefrøet har hatt en velourbukse fra Lindex i str 62 som han har brukt fra ca 2 til ca 10 måneders alder, god stretch med andre ord! Nå var det imidlertid ikke lenger tvil om at den var for kort, men den satt fortsatt bra ellers. Siden det i dag har vært sommertemperatur i Oslo var det på tide å gjøre buksa om til skjorts!
 Jeg begynte med å klippe av buksa til passelig skjorts-lengde
 Så skjærte jeg ut 3,5 cm bred ribb, litt kortere enn buksebenet (man kan godt ha ribben enda litt kortere enn jeg hadde, den vider seg ut når man syr)
 Deretter sydde jeg ribben fast (med tvillingnål da jeg ikke har mer fancy apparatur). Tutorial til sying av ribbkant finnes bl.a på Annwes sin blogg.
 Til sist sydde jeg på en liten baklomme. 
Ferdig!
Slik ser den ut foran. Ganske fin, eller hva?

4 kommentarer:

  1. Oj, så lurt!! Har også brukt disse buksene fra Lindex masse. Takk for fin forklaring på hvordan du gjorde det:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig at den var nyttig, det er jo så enkelt at det nesten er frekt å legge ut DIY på det...:-) Men hvis jeg kan inspirere noen er det gøy!

      Slett
  2. Så fine klær du lager Elisabeth:)Deg må jeg følge videre:)

    SvarSlett
  3. Det var en rigtig god idé at lave bukser om til shorts.

    SvarSlett